Usługi wartości dodanej – zalety

Usługi wartości dodanej – zalety
Usługi wartości dodanej – zalety

Co przesądza o solidności operatora logistycznego? Choć jeszcze nie tak dawno zwracaliśmy w tym kontekście uwagę jedynie na usługi standardowe i ich poziom, dziś mamy świadomość tego, że usługi dodatkowe nie są wcale mniej istotne. Czym są zatem usługi wartości dodanej i o jakich korzyściach można mówić w ich kontekście?

Czym są usługi VAS?

Definicja usług wartości dodanej, kryjących się pod skrótem VAS, różni się w zależności od tego, z jaką branżą mamy do czynienia. Jeśli jest to handel internetowy, usługi wartości dodanej są rozwiązaniami przyczyniającymi się do tego, że wartość zamówienia będzie odpowiadać oczekiwaniom konsumentów. Dziś musimy mieć na uwadze to, że klient wcale nie będzie zachwycony tylko dlatego, że będziemy w stanie wychodzić naprzeciw jego podstawowym potrzebom. Operatorzy logistyczni mają tego świadomość, zwykle więc są w stanie stworzyć konkretny pakiet usług wartości dodanych uwzględniających potrzeby kolejnych grup klientów.
Usługi wartości dodanej można więc określać jako te, które występują jako dodatek do głównych procesów logistycznych. Ich stosowanie nie tylko podnosi sprzedaż, ale również przyczynia się do poprawy jakości obsługi klienta. Taką usługą dodatkową jest choćby copacking – stworzenie zestawu produktowego, który nie jest oczekiwany przez klienta, przyczynia się jednak do tego, że osoba otrzymująca przesyłkę ma wrażenie, że jest cenniejszym nabytkiem dla firmy, z którą współpracuje. Inną popularną usługą VAS jest dołączanie do zamówienia próbek innych produktów oraz materiałów marketingowych. Klient nie spodziewał się takiego rozwiązania, powinien być jednak zadowolony z możliwości zapoznania się z innymi ofertami firmy. Usługą wartości dodanej jest też możliwość zapakowania produktu na prezent sprawdzająca się nie tylko w okresie przedświątecznym.

Przeczytaj również  Transport lotniczy towarów - dlaczego warto z niego skorzystać?

Usługi wartości dodanej – zalety i niebezpieczeństwa

Nie ulega wątpliwości, że usługi wartości dodanej mają wiele zalet. Jak już wspomniano, są gwarantem wyższej niż zwykle sprzedaży, nie można jednak nie docenić również tego, że przyczyniają się do zwiększenia przywiązania klienta do firmy, z którą nawiązał współpracę. Warto zastanowić się nad nimi również dlatego, że pozwalają na stworzenie wrażenia, że do każdego klienta podchodzi się indywidualnie. Kupujący lubią wiedzieć, że nie są po prostu jednymi z wielu.

Czy usługi wartości dodanej zawsze się sprawdzają? Nie jest to wcale aż tak oczywiste. Podstawowy problem związany z nimi wiąże się z tym, że muszą być dopracowane. Trudno liczyć na entuzjazm, jeśli w paczce pojawiają się stosy ulotek a opakowanie na prezent dociera do zamawiającego w kiepskich stanie. W tym miejscu konieczne jest przypomnienie, że klienta zwykle nie interesuje to, kto odpowiada za VAS. Tak słowa uznania, jak i złość i irytacja to emocje, które ogniskują się na firmie, której logo znajduje się na opakowaniu. Warto o tym pamiętać nawiązując współpracę z operatorem logistycznym.

Przeczytaj również  Wady i zalety transportu lotniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *